25 Kasım 2011

Geleneksel Vizyon Filmleri Tanıtma Günü: Cuma

Ne geleneği yahu.Kaç haftadır vizyonda hangi filmler var diye bakmıyorum bile.Sınavlar vardı biliyorsunuz,en az 4587458 kere söylemişimdir.
Çağan Irmak'ın yeni filmi gelmiş mesela.Türkiye'nin beklediği film vizyona girdi diye haber yapmışlar.Benim filmin varlığından bile haberim yok.O derece Fransız kalmışım sinema dünyasına.Oh mon dieu!

E,haydi bakalım vizyonda neler varmış:


The Tree Of Life / Hayat Ağacı



Imdb Puanı: 7.6
Tür: Dram,Fantastik
Oyuncular: Brad Pitt,Sean Penn,Jennifer Sipes,Jessica Chastain
Yapım: 2011,ABD
Yönetmen: Terrence Malick
Süre: 139 dk

Film 1950'lerde geçiyor.Sinema konusunda teknik bir bilgim yok;ancak benim kafamdaki deneysel film tanımına uyuyor.Kesinlikle bir 'pop corn' filmi değil.İzleyenlerin iki gruba ayrılacağını düşünüyorum: Ya çok sevecekler,harika bir filmdi diyecekler; ya da nefret edecekler,of çok sıkıcıydı diyecekler.Eh fena değildi diyen çıkmayacak.Öyle bir film işte bu.

Brad Pitt var,aman efendim Sean Penn'in karizması için izlerim ben bunu gibi yaklaşımlarda bulunup; 2 saatimi boşa harcadım,ayy yarısında çıktım muhabbetleri çevirmeyin çok rica ediyorum.Seviyorsanız sanatsal film,görmek istiyorsanız ilginç bir şeyler gidin izleyin.Uzun zaman önce internete de düştü bu film.Sinemada izlemeniz de şart değil.Buyrun iyi bir görüntü kalitesiyle ve altyazılı olarak izleyebilirsiniz: oynat uğurcum


Dedemin İnsanları


Yönetmen: Çağan Irmak
Tür: Aile,dram
Oyuncular: Çetin Tekindor,Hümeyra,Gökçe Bahadır,Yiğit Özşener,Zafer Algöz

Bu filmden nasıl haberim olmadı hala anlamıyorum.Sanırım yaşlanıyorum.Vizyon filmlerini takip edemez oldum.Eskiden aylar öncesinden haberim olurdu filmlerden.

Kadro tanıdık ve sağlam.Çetin Tekindor ve Çağan Irmak artık, Tim Burton-Johnny Depp,Pedro Almodovar-Penelope Cruz,Ingmar Bergman-Liv Ullman ikilileri gibiler..Birlikte daha kaç projede görürüz bilemiyorum; ama Çağan Irmak filmleriyle bütünleştiğini,filmi tamamlayan önemli bir unsur olduğunu söyleyebiliriz Çetin Tekindor'un.
Dedemin İnsanları bir dönem filmi.Mübadele sıkıntılarını,ve azınlıkların sorunlarını muhtemelen yarı hüzünlü,yarı güldüren bir yolla anlatacak.Dram ve komedinin dozunu çok iyi ayarladığına eminim.Bunu başarmak da cidden meziyet ister yahu.Hiç şüphesiz ki,Çağan Irmak'ın bu kadar çok sevilmesinin,yaptığı her işin bu kadar ses getirmesinin esas nedenlerinden biri budur.

A Dangerous Method / Tehlikeli İlişki


Yönetmen: David Cronenberg
Oyuncular: Keira Knightley,Viggo Mortensen,Vincent Cassel,Michael Fassbender
Yapım: 2011,İngiltere,Almanya,Kanada,İsviçre
Süre: 99 dk

Dönem filmlerinin vazgeçilmezi Keira Knightley başrolde.Bu kadın gerçekten bu zamana ait değil.Dönem filmlerindeki performansı diğer filmlerinden çok daha iyi.O kadar uyum sağlıyor ki...
Biyografik bir dram..Psikanalizin babaları Freud ve Jung'un özel hayatlarını görme,bunların çalışmalarını nasıl etkilediğini anlama fırsatı bulacağız.Psikolojiyle ilgilenenlerin muhakkak izlemesi gerek.İzlenecekler listeme ilk sıralardan giriş yaptı kendileri.

The Ides of March / Zirveye Giden Yol


Yönetmen koltuğunda George Clooney var.Başrolü de kimseciklere kaptırmamış.Hem oynarım hem yönetirim demiş Bay Karizma.Birkaç filmde daha yönetmenlik yapmış.Ben bunu da yeni öğrendim.


The Hole / Mahzen 3D

HEEEYY,ERGENLER ATTENTİON PLEASE!!!


Bakın canlarım size film buldum.Rica edicem gidin bunu izleyin.The Tree of Life,Dedemin İnsanları falan bu tarz filmleri izleyip napıcaksınız yeaa.Bak şahane bi film.Gerilim desen var,aksiyon desen var,aşk desen o da vaar! Belki öpüşürler bile la.valla bak.Hem de 3 boyutlu.Lütfen bunu izleyin,yalvarıyorum.Bak uzun zamandır sinemaya gidemiyorum zaten,biriniz bile gelip sıçarsanız seyir zevkime ıslak odunla dövücem çıkışta,demedi demeyin! Şaka bi yana,seviyorum ben ergen çocukları ya,ama uzaktaan,çok uzaktan...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...